Sidor

måndag 17 december 2012

Fisk i vattensås

Jag har en rätt som Pelle hävdar är mitt mest misslyckade försök och jag måste nog hålla med honom om det. Jag följde ett Viktväktarrecept från tidigt 80-tal  (hade botaniserat bland kokboksavdelningen på biblioteket) slaviskt men i efterhand kan jag se att det nog hade varit bättre att frilansa lite.

Torsk i vattensås (det hette inte så men beskriver rätten väldigt bra) 

Ingredienser: 
Ett torskblock
1 purjolök
1 burk konserverade champinjoner
1 tsk salt

Gör så här: 
Tina fisken och lägg den i en ugnsfast form. Salta. Strimla purjolöken och strö den över fisken. Häll på champinjonerna och spadet. Tillaga i ugn i 175°C i ca 25 minuter. Servera med ris.

Mitt förslag är att inte servera det alls.



2 kommentarer:

  1. Det här kan ju (till skillnad från maten som beskrivs) bli precis huuuuur bra som helst...!
    Välkommen tillbaka !

    SvaraRadera